Jump to content

Przesolone mięso...

hrypa

Recommended Posts

Witam, jestem początkujący w tych sprawach.

Otóż, kupiłem 4kg łopatki, 3,5kg karkówki, 1,5kg boczku i jakies 0,5kg pachwiny dodałem 25 łyzeczek soli, tak wychodziło  z przepisu pewnego na kiełbase, i powiedzcie mi co mam zrobić, bo smażąc kotleta czuć było że za dużo soli, co w takim wypadku zrobić, jakie mięso najlepiej dokupić albo co zrobić aby tą sól zniwelować, zastanawiam sie nad kupnem karkówki bo akurat mam w promocji po 11zł za kg, mysle dodać z 3 kg karkówki ale nie wiem czy nie bedzie to za dużo, prosze o porady co zrobić w tym wypadku

Edited by hrypa

mysle dodać z 3 kg karkówki
  Witaj . Raczej innego wyjścia nie ma :rolleyes: Polecam zakpić wagę gramową i dawkować sól w ilości 18 gramów na kilogram mięsa  :cool: 

tak wychodziło z przepisu pewnego na kiełbase,
  :rolleyes:  Którego...? Z naszej stronki ?

nie nie na samej soli, dodałem też przyprawy, jak mam zważyć jesli nie mam wagi, dodałem według wyliczenia...   Na 10 kg mięsa 18 dkg soli, przeliczylem to na gramy i z gramów na łyżeczki i wyszlo ok 20 łyżeczek peklosoli a dodałem 25

tu masz przelicznik dla łyżeczkowców http://zdrowezywienie.w.interia.pl/kalk_miarkuchennych.htm

wynika z niego że dałeś 150gram soli -wynika z niego że ta ilość soli wystarczy na 8,35 kg kiełbasy

KUP 3 KG KARKÓWKI

I NIE MIEL BOCZKU NA DROBNYM SICIE , BO PODCIEKI SIĘ MOGĄ POROBIĆ

Edited by jumbo

bo smażąc kotleta czuć było że za dużo soli

Smażąc kotleta z mięsa peklowanego na kiełbasę zawsze ten kotlet będzie słony.Wcale to nie oznacza, że mięso jest przesolone do wyrobu kiełbasy.W czasie smażenia lub pieczenia bardzo uwydatnia się sól.Mięso na kiełbasę pekluje się dawką od 18-20 g/kg a mięso do smażenia lub pieczenia  soli się ok.10 g/kg.Jak widzisz różnica jest znacząca i nikt nie zwrócił na to uwagi i wcale to Twoje mięso nie musi być przesolone do wyrobu kiełbasy.

Poza tym to polecam kupienie wagi bo łyżeczka, łyżeczce nie równa.