hrypa Posted October 5, 2014 Report Share Posted October 5, 2014 (edited) Witam, jestem początkujący w tych sprawach. Otóż, kupiłem 4kg łopatki, 3,5kg karkówki, 1,5kg boczku i jakies 0,5kg pachwiny dodałem 25 łyzeczek soli, tak wychodziło z przepisu pewnego na kiełbase, i powiedzcie mi co mam zrobić, bo smażąc kotleta czuć było że za dużo soli, co w takim wypadku zrobić, jakie mięso najlepiej dokupić albo co zrobić aby tą sól zniwelować, zastanawiam sie nad kupnem karkówki bo akurat mam w promocji po 11zł za kg, mysle dodać z 3 kg karkówki ale nie wiem czy nie bedzie to za dużo, prosze o porady co zrobić w tym wypadku Edited October 5, 2014 by hrypa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jumbo Posted October 5, 2014 Report Share Posted October 5, 2014 (edited) Wpierw zważ ile ta twoja łyżeczka nabiera soli w gramach, a potem wynik pomnóż przez 25 i podziel przez 5,5.Napisz co wyszło i policzymy dalej... Robisz kiełbasę na samej soli? Edited October 5, 2014 by jumbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einshell Posted October 5, 2014 Report Share Posted October 5, 2014 mysle dodać z 3 kg karkówki Witaj . Raczej innego wyjścia nie ma Polecam zakpić wagę gramową i dawkować sól w ilości 18 gramów na kilogram mięsa tak wychodziło z przepisu pewnego na kiełbase, Którego...? Z naszej stronki ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrypa Posted October 5, 2014 Author Report Share Posted October 5, 2014 nie nie na samej soli, dodałem też przyprawy, jak mam zważyć jesli nie mam wagi, dodałem według wyliczenia... Na 10 kg mięsa 18 dkg soli, przeliczylem to na gramy i z gramów na łyżeczki i wyszlo ok 20 łyżeczek peklosoli a dodałem 25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...