Dzimi24 Posted November 10, 2014 Report Share Posted November 10, 2014 Witam serdecznie jestem początkujący w tej wspaniałej dziedzinie, zaczynam swoja przygodę z wędzeniem i wyrobami.W najbliższym czasie przymierzam się do budowy wędzarni i tu zaczyna sie malutki problem jaką zbudować??z kanałem dymnym czy bez np. wędzarnie z paleniskiem pośrednim, która będzie najlepszym rozwiązaniem.Proszę o poradę.I przepraszam jeśli podobny temat już istnieje na forum, szukałem ale nic nie znalazłem w tym temacie.Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ArkoGdynia Posted November 10, 2014 Report Share Posted November 10, 2014 Podstawowym pytaniem będzie co będziesz chciał w tej wędzarni robić.... Jak szynki, boczki i kiełbasy to wędzarnia z paleniska bezpośrednim! Jak szynki i wyroby dojrzewające oraz ryby zimno wędzone to z paleniska pośrednim.... A jak chcesz robić i to i to to zrób hybrydę tak jak ja :grin: Prześledź wątki, czytaj, porównaj wyroby i wybierz to co Ci najbardziej będzie pasować ;-) Z Dumnym pozdrowieniem.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
świadziu Posted November 11, 2014 Report Share Posted November 11, 2014 Mam z kanałem: http://www.grzegorzswiadek.pl/wedzenie-przebudowa-budowa-wedzarni ale kolejna będzie z paleniskiem bezpośrednim Dlaczego, poczytaj na forum - jest bardzo dużo wątków dotyczących różnic między jednym a drugim sposobem wędzenia Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie wędzarni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...