Jump to content

Dorsze Wędzone

ttasman.

Recommended Posts

Witam szanowną brać w dniu wczorajszym wracający kolega znad morza przywiózł mi w prezencie 8 szt dorsza.Każda sztuka waży w granicach 0,8kg.A że jestem laikiem w temacie wędzenia ryb to mam pytanie.Czy jak wymocze dorsze w zalewie 6% prze 12 godz nie będą za słone dla przykladu podam jak robię kiełbasę pieczoną to daję 13 gr peklosoli na 1kg wsadu do porzonych daje 16 gr na 1 kg.Zalewę na szynki,polędwicę,baleron,boczek robię 35gr peklo 0,4 litra wody na 1 kg wsadu.Czy na podstawie tych danych jesteście mi w stanie pomóc.

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Witaj . Obawiam się nawet , że mogą być mało słone... Ja do rybek (w moim przypadku były to makrele ) zrobiłam solankę 10% , ale każdy ma inną ''słonolubność i jestem również zdania , że lepiej nie dosolić niż przesolić :thumbsup:  Pozdrawiam :)

Tak wiem dlatego pisałem, że rybki będą około 12 godz w solance :-)

Dziękuję za pomoc,doszlem do wniosku że najlepiej jak zrobię dwie solanki 8% i 10 % i wsadze w nie po 4 dorsze będą miał wtedy porównanie a jeszcze jedno czy po wyciągnieciu z solanki ryby przepłukać zimną wodą ,czy od razu zaczać suszenie.

Ja tylko dorsze wędziłem już z 5 razy... pierwszy raz w 10% solance się soliły... wyszły za słone, jak dla mnie i znajomych to 5-6% solanka jest w sam raz , mówimy o ok 12 godzinach w solance...

Dobrze osusz przed właściwym wędzeniem, powodzenia :)

PS za drugim razem już będziesz wiedział co i jak :)

Anno a u ciebie nie ma takiej ryby co jest bardzo podobna do dorsza "Hoki" Macruronus novaezelandiae?