ttasman. Posted May 19, 2015 Report Share Posted May 19, 2015 Witam szanowną brać w dniu wczorajszym wracający kolega znad morza przywiózł mi w prezencie 8 szt dorsza.Każda sztuka waży w granicach 0,8kg.A że jestem laikiem w temacie wędzenia ryb to mam pytanie.Czy jak wymocze dorsze w zalewie 6% prze 12 godz nie będą za słone dla przykladu podam jak robię kiełbasę pieczoną to daję 13 gr peklosoli na 1kg wsadu do porzonych daje 16 gr na 1 kg.Zalewę na szynki,polędwicę,baleron,boczek robię 35gr peklo 0,4 litra wody na 1 kg wsadu.Czy na podstawie tych danych jesteście mi w stanie pomóc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einshell Posted May 19, 2015 Report Share Posted May 19, 2015 Witaj . Obawiam się nawet , że mogą być mało słone... Ja do rybek (w moim przypadku były to makrele ) zrobiłam solankę 10% , ale każdy ma inną ''słonolubność i jestem również zdania , że lepiej nie dosolić niż przesolić Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ttasman. Posted May 19, 2015 Author Report Share Posted May 19, 2015 W życiu wędziłem tylko dwa razy rybkę,i był to karp w dzwonkach ,ale wtedy soliłem go z ręki.A 6% wzioł stąd ,bo po przeszukaniu forum zauważyłem ,że solanka oscyluje w granicach od 8 do 10 % Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasiust Posted May 19, 2015 Report Share Posted May 19, 2015 Ja daję do śledzi i dorszy solankę 7% i na noc do lodówki. Do kiełbasy 17 gr/kg mięsa. Możesz sobie porównać próg słoności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piksiak Posted May 19, 2015 Report Share Posted May 19, 2015 Zrób 10% solankę przy trzymaniu solanki z rybami w lodówce (ok 5°C) przez 12 godz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...