Jump to content

Problem z grilem

Recommended Posts

Witam

Jestem początkującym ale już wybudowałem sobie gril z wedzarnia i piecem chlebowym

Mam problem odnośnie grila ,przy paleniu częśc dymu wydostaje się na zewnątrz a nie kominem ,zabudowałem osłonę od góry otworu grila by był lepszy cug ale część dymy wydostaje się na zewnątrz

Chcę całośc zabudowac w postaci altanki i wtedy może się okazac że będzie duży problem z dymem

jeśli ktos miał taki problem i dał sobie radę  proszę o sugestie będe wdzięczny

A w jaki sposób masz mieć ciąg?  Jeśli np. komin jest zimniejszy jak powietrze Cię otaczające...  Zasady fizyki są takie same od dawien dawna i w Twoim grillu one tak samo obowiązują.   Wrzucasz opis nie wrzucając danych technicznych to wróżenie w fusów.  Jaki komin wys... szer... itp...   To tak jak byś zadzwonił do lekarza i żeby Cie zbadał przez tel. bo boli Cię głowa ;)   Coś wiecej na ten temat?

No Panie i się dziwisz ze dymi...  ;)  Raz ze mały przekrój kanału  a dwa od razu płaski strop.   i niski komin.  Komin podwyższ jeszcze z metr. Powinno się poprawić. Co do płaskiego stropu to problem.   Widzę jedna radę. Zdjąć górę i od nowa zrobić razem z kominem.

JOHAN7 , weż  przeczytaj pierwsza lepsza pozycje traktujacą o kominkach otwartych , tam sa zasady , budowania palenisk tego typu , Twoj grill jest takim paleniskiem , januszfeniks ma rację komin przekrój komina jest okolo  75%  przekroju jaki pownienes posiadac ,

tu masz link :http://www.e-instalacje.pl/a/10722,budowa-kominka-w-domu/0/2,kominek-otwarty-schemat-budowyz ktorego mozesz wyciagnac wnioski .Pozdrawiam

Guest ArkoGdynia

To i ja zabiorę swoje 3 słowa bo takowy problem również posiadałem .... 

Ja również mam grilla otwartego z płaskim stropem i fakt "dym ucieka do środka".... ale rozwiązaniem tego problemu jest tak jak Janusz pisze..... najprościej to podnieść komin oraz w "umiejętnie rozpalać" !