Jump to content

peklowanie

maro1970

Recommended Posts

Cześć.

1.Czy do peklowanie boczku polędwicy szynki kotleta karczku stosujemy taką sama zalewe i ten sam czas peklowania

2.Czy to dobre przyprawy do zalewy:

kminek jałowiec gozdziki lubczyk cukier

3.Czy zalewa ma byc przegotowana.

4.Czy zapeklowane mięso lepiej parzyc przed wedzeniem i w jaki sposób

Zgóry dziekuje za odpowiedż,jestem prawdziwy laik jeśli chodzi o wedzenie ale chce spróbowac

dzięęęki

Edited by maro1970

Witam  :) Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania

ad1. ja stosuję jednakową tylko wersja mniej słona tu będziesz musiał sam sobie dobrać słoność gdyż jak to mawiają jeden lubi córkę a drugi... :facepalm:

ad2. i tu znowu rzecz gustu jedni dają inni nie i każdy to co lubi ja nie daję i według mnie po iluś tam latach wędzenia no nie zawsze udanych uważam, że takie wyroby są najlepsze i najsmaczniejsze.

ad3. można lecz nie musowo

ad4 mięso generalnie parzymy po uwędzeniu chociaż są odstępstwa np przy kurczaku, a parzymy w wodzie a czas i temperatury trzeba wziąść z tabeli no i do tego przydałby się termometr. Koledzy podali Ci linki więc poczytaj troszkę cobyś wiedział o co w tym wszystkim kaman a w razie czego pytaj zawsze Ci ktoś pomoże.

Powodzenia :)

Jak wedziłem kure to parzyłem przed wedzeniem,powód,parzenie zamyka pory i mieso kury jest bardziej soczyste(oczywiscie to teoria specjalistów),sprawdziłem uwedziłem jednego z parzeniem jednego bez i faktycznie ten parzony był lepszy.

Czy to samo odnosi sie do mies i co daje parzenie po wedzeniu.

Poczytałem jak pan radził,tyle ze jutro wedzenie a mieso jeszcze sie pekluje. Chciałbym je parzyc rano,czy mieso parzyć a potem w siatke czy raczej na odwrót,chodzi o szynke i karczek.

To ja proponuję jutrzejszy dzień poświęcić na czytanie i ociekanie a pojutrze osuszać, wędzić , parzyć.