pablos83 Posted December 25, 2015 Report Share Posted December 25, 2015 Witam wszystkich serdecznie. Jestem kompletnym laikiem i chcę spróbować swoich sił w sztuce przyrządzania wędlin - oczywiście na swój rodzinny użytek. Prosiłbym o przedstawienie podstaw tej sztuki, czyli czy używać peklosoli, do kiełbas, szynek i polędwic? Jeśli tak to w jakiej ilości? Lubię delikatny posmak słoności wędlin. Proszę mi też powiedzieć w jakiej temperaturze wędzić oraz odparzać wędliny? Czy czas wędzenia oraz odparzania przelicza się niejako na kilogram mięsa, czy jest na to jakaś sztywna reguła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciekzbrzegu Posted December 25, 2015 Report Share Posted December 25, 2015 (edited) przeczytaj artykuły ze strony głównej np http://wedlinydomowe.pl/akademia-dziadka/1178-czesc-viii-produkcja-kielbasy.+ http://wedlinydomowe.pl/akademia-dziadka/1173-czesc-vii-wedzonki-peklowanie-wedzenie-i-gotowanie+ trochę o peklowaniu, klasyfikacji, wędzeniu to jest jak dla mnie absolutne minimum bo tak rozmowa będzie nazwijmy to tak nie kontabitylna. Edited December 25, 2015 by Maciekzbrzegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablos83 Posted December 25, 2015 Author Report Share Posted December 25, 2015 Dzięki za linka. Czy mógłbym prosić jeszcze o podobny link, lecz dotyczący szynek / polędwic? Chodzi mi głównie o dawki przypraw, oraz poszczególne nazwijmy to etapy produkcji. Link to comment Share on other sites More sharing options...