Jump to content

Dymogenerator, ale mój.


Eugeniusz_2015

Recommended Posts

Ponieważ nie chcę zaśmiecać tematu kolegi Bacy, zakładam nowy, ale już stary temat Opiszę jak robię DG i będę oczekiwał merytorycznych uwag.

 

1.                  Rura główna, zasypowa

średnica104mm, grubość ścianki 2mm, Wysokość 400mm

2.                  Rura dymowa,

średnica 25mm, grubość ścianki 2mm, długość 200mm

3.                  Rurka powietrzna,

średnica 6mm, grubość ścianki 1mm

4.                  Popielnik,

średnica104mm, grubość ścianki 2mm, Wysokość 100mm

5.                  Łącznik,

przecięta rura o średnicy 101,6mm, tak aby uzyskać średnicę zewnętrzną 98mm, wysokość 100mm

6.                  Ruszt

Zrobiony z ociekacza z Auchan za 7 zł

7.                  Denko popielnika

Dennica 101,6mm doszlifowana do 100mm

8.                  Pokrywka

Dennica 101,6mm

 

Rury zmówione i kupione na wymiar.

Otwory powietrzne jeszcze do końca nie wywiercone, fi 8mm w odległości od rusztu 15mm

Otwór na rurę dymową (ma być) fi 25mm i umiejscowiony 15mm nad otworami powietrznymi.

Trzeba to teraz odpowiednio pospawać

Pytanie, czy przewężać końcówkę rury powietrznej (średnica wewnętrzna 4mm), czy pozostawić ją tej średnicy jaką jest?

Węższa – mniejsze szanse na zapychanie.

Przewężona – większe podciśnienie. Co wybrać?

post-73679-0-16425400-1486894256_thumb.jpg

post-73679-0-79358800-1486894272_thumb.jpg

post-73679-0-30860200-1486894307_thumb.jpg

post-73679-0-16324100-1486894329_thumb.jpg

post-73679-0-49898600-1486894350_thumb.jpg

post-73679-0-14974600-1486894371_thumb.jpg

post-73679-0-71771800-1486894390_thumb.jpg

Edited by Eugeniusz_2015
Link to comment
Share on other sites

Ja problem rurki powietrznej rozwiązałem trochę inaczej . Rurka nierdzewna 6mm zaślepiona (zaspawana) w niej w odpowiednim miejscu wywiercony otwór 2mm stanowiący dyszę ( zawsze można go powiększyć) całość wspawana w pasek blachy wycięty z rury dymowej i wyprofilowany tak , żeby zatrzaskiwał się na rurze dymowej , w której jest wywiercony otwór 6mm . Połączenie nie było takie jak zakładałem więc całość dodatkowo przykręcona jest śrubą M5 do rury dymowej . Całość łatwa do demontażu i czyszczenia , połączenie stabilne i samo się uszczelnia smołą .post-73368-1486902412,7876_thumb.jpgpost-73368-1486902475,4815_thumb.jpgpost-73368-1486902505,4968_thumb.jpgpost-73368-1486902531,1257_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

[Dodano: 12 lut 2017 - 13:32]

Niechcący wkleiłem dwa razy to samo zdjęcie ????post-73368-1486902720,9059_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Eugeniusz_2015 , szczelność połączenia jest wystarczająca , a zależy od precyzji wykonania . Jak wspomniałem dodatkowe uszczelnienie stanowi osadzająca się smoła . Nie twierdzę , że to rozwiązanie jest optymalne , ale u mnie się sprawdza pod każdym względem . Pozdrawiam Waldek .

 

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dysza w moim DG ma srednicę 2mm ponieważ za radą kol. Pacan Wojciech zacząłem od mniejszej średnicy . Gdyby taka dysza nie wytwarzała wystarczającego podciśnienia wystarzyło ją rozwiercić . W moim DG taka dysza się sprawdziła i nie było powodu do dalszych eksperymentów .

 

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Co do ceny to jak wspomniałem różnie bywa. Choć patrząc na ilość otworów wykonanych w tym materiale i spawanie to nawet przyzwoicie. Jeśli masz możliwość gdzieś dostać środek pod nazwą Antox to postaraj się o odrobinę. Następnie wysmaruj miejsca wiercone i spawane. Pamiętaj iż jest to środek żrący i należy zachować ostrożność. Nakłada pędzlem i pozostaw na ok pół godziny. Następnie to zmyj pod bieżącą wodą. To będzie wytrawianie. Kolejnym środkiem jest tzw. Pelox. To płyn do pasywacji. Zapewni ochronę przed korozją i innymi niespodziankami. To nanosisz bądź spryskiwaczem bądź pędzelkiem. I też po pół godzinie zmywasz. Tutaj też uważaj. To też jest żrący środek.

W ten sposób zabezpiecza się kwasiaki po operacjach na nich. Każda rysa zrobiona zwykłą stalą będzie niszczyć tą zewnętrzną warstwę pasywna (ochronną ).

 

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie znam się na spawaniu i też nie wiem skąd pH >7 podczas tego zabiegu.. W tworzącym się popiele i owszem, pH wzrasta. Pasywacja odbywa się głównie poprzez utworzenie tlenku chromu i to on (ale nie tylko) zabezpiecza metal. Podczas czyszczenia, zawsze usuniemy część powłoki zabezpieczającej, ale ona i tak się wytworzy samoistnie na powierzchni. Oczywiście nie neguję potrzeby czyszczenia i odbudowywania warstwy pasywnej powierzchni metalu. Jest to stal i rady kolegi Mani3k są cenne.

Link to comment
Share on other sites

Być może te zabiegi są niezbędne przy obróbce elementów , które muszą ładnie wyglądać , niewidoczne precyzyjne połączenia spawane . Nie mają żadnego doświadczenia w obróbce stali nierdzwnej mój DG obrabiałem tak jak zwykłą stal . Spawałem elektrodą nierdzewną zwykłą spawarką inwertorową , szlifowałem tarczą i pilnikiem . Minął prawie rok i nie widać nic złego . Połączenia są szczelne , nic się nie dzieje . Nie chcę nikogo namawiać do takiej "partyzantki" , niech każdy robi tak , żeby był zadowolony , a DG dymił . Pozdrawiam .

 

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Eugeniuszu cena nie wygórowana. Pytanie czy po wierceniu i spawaniu zrobiono niezbędną obróbkę chemiczną (trawienie i pasywacja). Pamiętaj że stal K.O. tego wymaga.

Bez przesady. Brak takiej obróbki nie wpłynie na jakość pracy urządzenia. Taką obróbkę stosuje się do spawów, które stykają się ze środowiskiem agresywnym chemicznie lub z żywnością albo dla estetyki. Co do ceny to jej wartość jest tak indywidualna,  materiał, narzędzia, czas robocizny przeważnie zależy od miejsca wykonywanej usługi i uczciwości majstra. Na przyszłość, proponuję abyś poszedł na zwiady do 2-3 majstrów,  zapytał czy takie coś zrobi omawiając szczegółowo o co ci chodzi, i le to będzie kosztowało. Później wybierzesz tego, który ci pasuje, bierzesz materiał i idziesz dopiero wtedy ze zleceniem.

Edited by SBYSZEG
Link to comment
Share on other sites

 

 

Na przyszłość, proponuję abyś poszedł na zwiady do 2-3 majstrów, zapytał czy takie coś zrobi omawiając szczegółowo o co ci chodzi, i le to będzie kosztowało.

Czuję, że jednak zawyżył cenę swojej usługi. Wykonał w końcu cztery dziury fi 8mm i jedną, tą dla mnie najtrudniejszą, 25mm, no i kilka spawów.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...