damin124 Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 Witam, jestem początkujący i zamierzam zbudować w przyszłym roku swoja wędzarnie (z cegieł). Chciałem zapytać o skropliny powstające w wędzarni. Załóżmy ze w komorze ich nie będzie a co w szczycie komina np. zima powstaje tam nagłe ochłodzenie, skropliny będą tam zawsze sie pojawiać na ścianach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miro Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 (edited) Skropliny były, są i będą w wędzarni, dlatego trzeba to przewidzieć i tak ją skonstruować aby nie spadały na wędzonki.Można zrobić tzw łapacz skroplin i po problemie.Rozwiązanie znajdziesz w postach Andiego. Edit.Tak na szybko Ci narysowałem. Edited October 22, 2017 by miro Link to comment Share on other sites More sharing options...
binio1111 Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 Żeby uniknąć skroplin (ograniczyć je maksymalnie) trzeba zbudować ciepłą komorę.z komina mozna zrezygnować i zrobić otwory po bokach.znajdź tematy Andyndy .Tu wszystko jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mani3k Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 Damin124 czytaj, pytaj i wyciągaj wnioski z tego co przeczytasz. Teraz na etapie planowania możesz jeszcze działać. Potem będzie za późno.Tak byś mógł po pierwszym dymieniu mógł powiedzieć: To jest to co chciałem osiągnąć. By nie zastanawiać się jak i co przerobić. Projektów na forum jest wiele. Jeśli jakiś projekt wpadnie Ci w oko zapytaj autora projektu jak się ta wędzarnia sprawuje, ewentualnie jakie problemy On napotkał.Pamiętaj im więcej pytań zadasz teraz i wyciągniesz z tego wniosków tym mniej ewentualnych kłopotów w przyszłości. Link to comment Share on other sites More sharing options...