Jump to content

Witam wszystkich

jazy1

Recommended Posts

Długo czytałem o wyrobach z szynkowaru . Zdecydowałem się . zakupiłem na allegro szynkowar http://allegro.pl/item397655364_szynkowar_1_2_kg_z_regulacja_docisku_promocja_.html

i od razu pytanie . Szynkowar nie jest szczelny od dołu ( przerobiony z nadziewarki do wędlin). woda podczas parzenia będzie dostawać się do środka. Czy to będzie przeszkadzać? (wkład będzie w woreczku. To będzie mój pierwszy wyrób , więc nie mam żadnego doświadczenia oprócz lektury na tym forum.

Niestety twój szynkowar nie nadaje się do gotowania wyrobów. Kiedyś na forum przestrzegano przed kupnem takich szynkowarów przerabianych z nadziewarek do wędlin oraz przed sprzedającym takie szynkowary na allegro nick LeszekBack1. Myślę że dałeś się wrobić, ale może inni maja inne zdanie w tym temacie. Na Allegro można kupić taniej czeskie szynkowary, które zdają egzamin przynajmniej u mnie.

Grazia ma rację, wystarczy poczytać opis:

"z dowolną regulacją siły docisku wsadu mięsnego i jego wielkości. Jak ważna jest siła docisku wiedzą wszyscy Ci, którym po zakończeniu cyklu warzenia szynka rozwarstwiała się."

A więc jak napisał LeszekBack1 - masowanie mięsa już od dzisiaj niepotrzebne?!

Wszystko załatwi regulowany docisk - victoria :sad:

Z doświadczenia które przerobiłem na sobie - zbyt silny docisk nie jest wskazany !!!

Teraz jestem na etapie dorabiania słabszej sprężyny.

Na allegro są też prawdziwe szynkowary:

http://allegro.pl/item396035108_masz_dosc_chemii_i_wody_w_wedlinach_szynkowar.html

@Jazy1 spokojnie możesz robić wg.przepisów ze stronki woreczek sszczelnie zawiązać i wszystko reszta to wprawa Powodzenia :lol: