Jump to content

Od czego zacząć ???

Chłopak ze wsi

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów-mam poważne pytanie. Od czego zacząć przy nauce masarstwa ? Interesuje mnie to bardzo, gdyż mam szansę zatrudnienia w masarni, a jestem całkowicie zielony w tej materii. Może mógłbym liczyć na jakieś podpowiedzi-tytuły podręczników, albo coś, co pozwoliłoby mi na poważnie zmierzyć się z nauką tego zawodu i rozwiać wątpliwości.W masarni na pewno ktoś tam będzie mi mówił na przyszkoleniu, co mam robić, ale nie chciałbym pójść taki całkiem tępy na te "próbne". Pozdrawiam i z góry dziekuję za wszelaką pomoc.

"Chłopaku" to nie jest aż tak proste jak się może wydawać. Nie wiem jaką masz wiedzę/praktykę, jaką szkołę kończyłeś, jaką masz wiedzę o mikrobiologi, o procesach na poziomie komórek i tkanek.

Moim zdaniem w zakładzie dowiesz się co masz robić, jak i kiedy włączyć i wyłączyć i jakiś czas będziesz wykonywać te czynności jak koń. Jednak równolegle polecam czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Zacznij od książek związanych z ogólnie pojętą "technologią mięsa". Z czasem niewiadome, które będą się pojawiały w jednej książce będą zmuszały cię sięgnąć po inny tytuł i tak będziesz nabierał wiedzy, przynajmniej teoretycznej.

Ogólnie technologia mięsa w teorii jest prosta, jednak znajdowanie rozwiązań problemów, które wystąpiły podczas produkcji to już ciężka praca i lata doświadczeń. Tak więc zacznij od podstaw, aby chociaż wiedzieć na jakie elementy dzieli się półtusza, wstępnej klasyfikacji mięsa, jakie produkty można otrzymać z mięsa odpowiedniej klasy, proces wędzenia, temperatury.... A potem się jakoś potoczy zostaną dokumenty, normy, receptury, HACCP, weterynaria :lol: i życie

to nie jest aż tak proste jak się może wydawać.

......??? ........

wiedzę o mikrobiologi, o procesach na poziomie komórek i tkanek.

...ło matko i córko....

polecam czytać, czytać i jeszcze raz czytać.