Jump to content

Kibelek pod Ciechanowem - Piotr Pepe

Recommended Posts

Witam Szanowne Bractwo....

Mój kibelek powstał 2 lata temu, w/g projektu pobranego z forum. Nie będę pokazywał poszczególnych etapów budowy, bo jest ich tu już sporo.

Budowa/wymiary bez żadnych zmian, jedyne odstępstwa, to to, że deflektor w komorze paleniska jest na stałe (z możliwością demontażu) podwieszony jakieś 3-4 cm pod stropem i mam otwierany dach do skuteczniejszego przesuszania wsadu.

Cała moja wiedza pochodzi z tego forum. Choć z zawodu jestem technologiem żywienia (piekarz) z papierami mistrza w zawodzie  ;)

Przez te 2 lata odbyło się kilka/kilkanaście wędzeń, próbowałem różnych konfiguracji, osuszania, wędzenia, opalania w tym różnymi rodzajami drewna, i prawie wszystko jest pięknie. No właśnie prawie wszystko, po za jedną sprawą, z którą nie mogę sobie poradzić..... Wędliny po parzeniu są ciemne, bardzo ciemne. Po zakończeniu procesu wędzenia wszystko wygląda dobrze, parzenie psuje robotę.....

To skutecznie nakłoniło mnie do odezwania się do fachowców, mają Panowie/Panie jakieś pomysły? Co robię źle? Odpowiem na wszystkie pytania, bardzo liczę na Waszą pomoc.....

Foto produktów zaraz po wędzeniu....

post-88619-0-11259200-1603286515_thumb.jpg

post-88619-0-28310900-1603286311_thumb.jpg

post-88619-0-72577600-1603286447_thumb.jpg

post-88619-0-67849500-1603286485_thumb.jpg

post-88619-0-01697900-1603286502_thumb.jpg

:) zwędzonki ciemnieją po parzeniu, mi szczególnie boczki ;)

Krócej wędzić...i tyle...

Najwyżej jeśli nie będziesz zadowolony z efektu "po parzeniu " (za jasne) to se dowędzisz...

Tak na marginesie... dowędzanie to moja najulubieńsza czynność w całym ...procesie :D

Nikt nie wie "po co", nikt nie wie "ile jeszcze"... a każdemu się głupio spytać...a czynności okołowędzarynkowe trwają...przelewnie :D :D :D

Edited by ziezielony