Piotr_Pepe Posted October 21, 2020 Report Share Posted October 21, 2020 Witam Szanowne Bractwo....Mój kibelek powstał 2 lata temu, w/g projektu pobranego z forum. Nie będę pokazywał poszczególnych etapów budowy, bo jest ich tu już sporo.Budowa/wymiary bez żadnych zmian, jedyne odstępstwa, to to, że deflektor w komorze paleniska jest na stałe (z możliwością demontażu) podwieszony jakieś 3-4 cm pod stropem i mam otwierany dach do skuteczniejszego przesuszania wsadu.Cała moja wiedza pochodzi z tego forum. Choć z zawodu jestem technologiem żywienia (piekarz) z papierami mistrza w zawodzie Przez te 2 lata odbyło się kilka/kilkanaście wędzeń, próbowałem różnych konfiguracji, osuszania, wędzenia, opalania w tym różnymi rodzajami drewna, i prawie wszystko jest pięknie. No właśnie prawie wszystko, po za jedną sprawą, z którą nie mogę sobie poradzić..... Wędliny po parzeniu są ciemne, bardzo ciemne. Po zakończeniu procesu wędzenia wszystko wygląda dobrze, parzenie psuje robotę.....To skutecznie nakłoniło mnie do odezwania się do fachowców, mają Panowie/Panie jakieś pomysły? Co robię źle? Odpowiem na wszystkie pytania, bardzo liczę na Waszą pomoc.....Foto produktów zaraz po wędzeniu.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filemonek Posted October 21, 2020 Report Share Posted October 21, 2020 Też mam taki kibelek pod ciechanowem, dokładnie Chotum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yrek79 Posted October 21, 2020 Report Share Posted October 21, 2020 Jeżeli opalasz zgodnie ze sztuką to z tego co wiem wędzonki po parzeniu zawsze trochę ciemnieją. Może musisz po prostu wcześniej kończyć wędzenie jak będą o kilka tonów jaśniejsze i będziesz miał kolor satysfakcjonujący. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...