Jump to content

Jakie mięso na białą surową

arek

Recommended Posts

Witam całą Wędzarniczą Brać!

Cieszę się, że znalazłem miejsce w którym mozna znaleźć tyle ciekawych informacji na temat wyrobu wędlin. GRATULACJE DLA TWÓRCY STRONY I FORUMOWICZÓW. Ja również chciałbym zacząć tę przygodę. Na początek zgodnie z Waszymi sugestiami na tym forum i na Czarnej oliwce zdecydowałem się zacząć od najprostszego czyli kiełbasy białej surowej. Nie znam się absolutnie na mięsie. Niewiele mówią mi w praktyce klasy mięs. Oczywiście teorię poznałem, ale z jakiego mięsa można otrzymać sztukę w danej klasie nie mam zielonego pojęcia. Przed świętami chciałem wspólnie z rodziną zakupić ćwiartkę wieprzka, część mięsa wykorzystać na pieczenie, a z części zrobić wspomnianą białą kiełabasę. Z przepisu Maxella wyczytałem, że potrzebuję:

1. Wieprzowina kl I nie peklowana 1,0 kg

2. Wieprzowina kl II nie peklowana 3,5 kg

3. Wołowina kl I lub II nie peklowana 0,5 kg.

Prosiłbym o radę z jakie części wieprza mogę wykorzystać.

Udało mi się wyczytać, że klasę I mogę uzyskać z szynki i łopatki (chude fragmenty). Czy II uzyskam z boczku,podgardla i biodrówki? Jeśli chodzi o wołowinę to czy łopatka będzie odpowiednia?

Byłbym wdzięczny za jasne wskazówki, jeśli takowe są możliwe. Zapewne wiele osób ma ten sam problem. Z góry dziękuję.

Arek

Uzyskasz. Gdzieś na stronce w dziale wieprzowina i wołowina sa zdjęcia poszczególnych klas obu rodzajów mięsa. Jak wiesz, jedynka, to mięso najlepsze, chude; dwójka to mięso tłuste (obrzeża szynki i łopatki, golonki)

gdzie % tłuszczu waha sie między o ile pamietam, 30 a 40%, w zalezności od podklasy.

Mając łopatkę, możesz robić - końcu robisz sobie, i nie musisz dodawać zbyt duzej ilości tłuszczu.

Ogladnij sobie zdjęcia klas mięsa.