opyr Posted September 15, 2008 Report Share Posted September 15, 2008 Jestem początkującym zadymiaczem, wybudowałem nową wędzarnię skrzyniową z desek,a to krótki opis kanał dolotowy około 1m, na górze wędzarni jest okap kuchenny ale pod nim w górnej częsci skrzyni są wywiertane dziury w deskach około 10 szt fi 30 wędziłem ok 6 godzin w sumie osuszanie 4o min. Wedzonki wyszły w smaku dobre ale bardzo mocno okopcone. i może ciut twarde i tu mam pytanie do Was profesjonalistów za długo wędzone? czy za mało osuszane, co zrobić by do wędzarni nie leciał dym bo ciągle go mam dużo zaraz po rozpaleniu może należy wyciąć duży otwór w górnej częsci wędzarni aby był lepszy i szybszy wylot dymu, bo wydaje mi się że tego dymu było bardzo dużo wylatywał mocno też przez drzwi z wędzarni. drzewo do wędzenia to sucha grusza proszę o pomoc wędzonki też były mocno czuć dymem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonAir Posted September 15, 2008 Report Share Posted September 15, 2008 co zrobić by do wędzarni nie leciał dym bo ciągle go mam dużo zaraz po rozpaleniu Zaraz po rozpaleniu zawsze jest dużo dymu. Przy dobrym dopływie powietrza i odpowiednim "ciągu" po pewnym czasie spalanie powinno zacząć się odbywać bez udziału dymu (żar). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opyr Posted September 15, 2008 Author Report Share Posted September 15, 2008 ale u mnie ten dym jest ciągle może te dziury są za małe i dym tam się tłamsi czy drzwiczki z paleniska mają być otwarte (są tekie z pieca kaflowego) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...