Jump to content

Solanka

karpik

Recommended Posts

Jesli masz niezbyt duże kawałki mięsa to mozesz peklować bez nastrzyku.

Pisząc nieduże mam na myśli takie około 1 kg.

Ja zgodnie z zaleceniami zawsze stosuje 40 % solanki w stosunku do wagi mięsa.

Czyli jesli mieska np 3 kg to solanki 1,2 litra (0,4 x 3 = 1,2 )

Czas peklowania około 10 do 14 dni w temperaturze 4 - 6 stopni.

Potem koniecznie sprawdz słoność i ewentualnie wypłucz gdyby było za słone.

Pozdrawiam

Myślę, że wypowiedzą sie też bardziej doświadczeni niż ja.

Karpik wszystko jest uzależnione od temperatury zalewy peklującej. Im niższa temperatura tym możesz trzymać dłużej. Zwykłe, klasyczne peklowanie to 7-10 dni. Jeśli krótsze musisz dać nastrzyk. Dla dłuższego peklowania, niż 10dni potrzeba wprawy i stabilnej niskiej temperatury.

Pzdr.

Witam

jestem nowicjuszem w przygotowywaniu mięska do wędzania i tak naprawdę żaden przepis na wędzenie nie jest dobry! Najlepszym przepisem jest nauka sposobem prób i błędów. ostatnie moje przygotowanie miesa odbyło się sposobem mojej babci i mięsko wyszło rewelacja.

Na 10 kg miesa dodałam 8 opakowań 50gramowych soli peklowej, 10 listków laurowych i 10 ziarenek pieprzu.I wody zimnej , tzw kranówy aż zakryje mięsko. Całośc stała 2 dni w ciepłej kuchni i 3 dni na balkonie. Zadnego przewracania!

Nigdy tak dobre mieso mi nie wyszło!

Polecam z czystym serce ten przepis.

:grin: BABCIA ZAWSZE MA RACJĘ:)

Na 10 kg miesa dodałam 8 opakowań 50gramowych soli peklowej, 10 listków laurowych i 10 ziarenek pieprzu.I wody zimnej , tzw kranówy aż zakryje mięsko. Całośc stała 2 dni w ciepłej kuchni i 3 dni na balkonie. Zadnego przewracania!

Cieszę się, że wyszło, dobre jak nigdy.

A teraz z drugiej strony. Załóżmy, że twój przepis czyta, ktoś, kto stawia pierwsze kroki w przygotowaniu mięska do wędzenia.

Nasuwa mu się pytanie. Jak duży jest garnek (szerokość, wysokość)? I ile litrów wody należy dolać by przykryć mięso, jak duże były kawałki (1 kg a może dwa po 5 kg)?