MichalESI Posted November 13, 2022 Report Share Posted November 13, 2022 Witam. To mój pierwszy post na forum. Proszę o wyrozumiałość. Jestem początkujący w temacie wędzenia. Zapeklowalem żeberka i schab w solance. Niestety przez moją nieobecność w domu, nie miałem możliwości ich obracania oraz kontroli. Po 14 dniach okazało się że kawałek żeberka wystaje ponad poziom wody. Schab był na dnie. Wspomniany róg żeberka był oślizgły i pachniał starym mięsem. Solanka była czerwona, bez nieprzyjemnego zapachu, który ustąpił po kilkuminutowym "przewietrzeniu". Nie miała również żadnych niepokojących objawów. Konsystencja- woda, bez służy ani kiślu . Profilaktycznie wywaliłem oba kawałki żeber do kosza, gdyż wydawało mi się iż ich zapach odbiega od pierwotnego. Natomiast schab zostawiłem. Moje pytanie brzmi. Czy schab, który leżał wspólnie w jednym garnku z żeberkami nadaje się do wędzenia? Wizualnie nic mu nie jest. Ma ładny kolor, nie śmierdzi, nie ma żadnych niepokojących przesłanek, które mogłyby go dyskwalifikować. Poza faktem wspólnego peklowania z żeberkami. Proszę o pomoc. Jutro wędzenie, a nie wiem czy mogę to bezpiecznie przyrządzić . Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EAnna Posted November 13, 2022 Report Share Posted November 13, 2022 Czy schab, który leżał wspólnie w jednym garnku z żeberkami nadaje się do wędzenia? Oczywiście, nadaje się.Wystające z solanki elementy należy wyrzucić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichalESI Posted November 13, 2022 Author Report Share Posted November 13, 2022 Dziękuję za odpowiedź. Uff. Już myślałem że muszę to wyrzucić. Zastanawiało mnie czy bakterie jakoś nie przenikną do schabu w wodzie. Ale wydaje mi się że parzenie w 70*C powinno dodatkowo zabić ewentualne zagrożenia? Chyba że jestem w błędzie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...