dyzio Posted January 18, 2023 Report Share Posted January 18, 2023 Ponownie coś znalezionego na jednej z niemieckich grup domowych zadymiaczy. Przepis, jak to określili, salami na desce. Oto przepis:2,0 kg karkówki wieprzowej 26 g soli 20 g soli do peklowania 12 g gorczycy 6 g pieprzu białego, mielonego 2 g ziela angielskiego, mielonego 2 g papryki w proszku, słodkiej 1 g granulowanego czosnku 1 g gałki muszkatołowej0,4 g startych goździków 2 g glukozy 6 g pieprzu, czarnego, zmiażdżonego 0,8 g kultury starterowej do surowej kiełbasy Mięso zmielić na sitku 4-5mm. Zapeklować 24/48 godz. Dobrze wymieszać ze wszystkimi przyprawami. Uformować dwa podłużne bochenki. Pozostawić między 2 drewnianymi deskami, czyli potrzebne będą cztery, w temperaturze pokojowej (do ok. 20°C), obracając je codziennie. Po 4 dniach wędzić na zimno przez około 10 godzin, a następnego dnia przez kolejne 5 godzin. Odstawić na jeden dzień i gotowe. Nie mam doświadczenia w wyrabianiu salami, więc może ktoś podpowie jakich kultur bakterii użyć. Myślę, że przepis wart wypróbowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Switala18 Posted January 18, 2023 Report Share Posted January 18, 2023 Fajny przepis , ciekawe co starszyzna bardziej doświadczona o przepisie powie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muski Posted January 18, 2023 Report Share Posted January 18, 2023 może ktoś podpowie jakich kultur bakterii użyć Ponieważ jest tzw krótko dojrzewająca to moja propozycja (tylko propozycja) KULTURY BAKTERII LYOCARNI SBL-48 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dyzio Posted January 19, 2023 Author Report Share Posted January 19, 2023 może ktoś podpowie jakich kultur bakterii użyćPonieważ jest tzw krótko dojrzewająca to moja propozycja (tylko propozycja) KULTURY BAKTERII LYOCARNI SBL-48 No to jesteśmy krok do przodu. Dzięki Muski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...