Jump to content

Peklowanie pomocy!!!

Cz@rnY

Recommended Posts

Witaj!

Na jeden litr wody daj od 80 do 100 gram pół na pół z solą.

Zagotuj kilka ziarenek ziela ang. i pieprzu ziarnistego (5-10 szt.) około 5 listków laurowych,

zamieszaj i gotowe.

Przy trzydniowym peklowaniu jak duży kawałek proponuję nastrzyknąć.

Pozdrawiam. :wink:

Niby wszystko jasne jak się przygotowywałem do " pierwszego razu" ale jednak nie do końca.

Z tabeli Dziadka nic nie rozumiem przepis na peklowanie maxella - 1/2 litra wody

0,05 - 0,07 kg soli kuchennej

0,0025 kg saletry sodowej lub potasowej

0,5 dag przypraw (liść laurowy, pieprz czarny, ziele angielskie, kolendra, majeranek i goździki)

całkowicie mnie skołował tyle zer po przecinku jak to obliczyć.

Przy pomocy kalkulatora znowu zawiecha - procentowy udział solanki w stosunku do ilości mięsa - o co tu znowu chodzi.

Panowie i panie jestem całkowicie zielony w tych sprawach proszę troszkę jaśniej. Spec 202 pomógł ale i tak do konca nie wiem czy dobrze rozumiem.

Hmmm. Widzę, że trzeba tutaj coś zmienić. Masa ludzi wchodzi bezpośrednio na forum, nie zdając sobie sprawy, że istnieje nasza strona główna, gdzie każdy początkujący znajdzie większość odpowiedzi w dziale Dla początkujących (ten z zielonym listkiem). Wystarczy poczytać np. Akademię Dziadka, by zrozumieć temat.

Tutaj także wszystko jest. Wystarczy użyć wyszukiwarki lub przelecieć się po spisie tematów w poszczególnych działach.

To, że nie można od razu odszukac interesującego tematu, jest winą tego, iż tematy takiej samej, lub podobnej treści, zakładane są przez praktycznie każdą rejestrującą się osobę. Daje to w efekcie bałagan i wiele powtarzających się pozycji tematycznych.

Prosze korzystać z wyszukiwarek i dopiero kiedy nie znajdziecie niczego Was interesującego, pytajcie w nowym temacie.

Sami sobie utrudniacie życie.

Maxell czytałem i stronkę główną i forum np. Bango w jednym z artykółów radzi :