Jump to content

Dla wszystkich początkujących.

Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Jako że sam jestem początkujący w tym temacie, aczkolwiek z jedzeniem mam wiele wspólnego, bo nie tylko sam jem, ale robiłem też dla innych (restauracja), w domu robię dla całej rodzinki, jak tylko mam czas. I chociaż zawodowo realizuję się w zupełnie innym temacie, to temat jedzenia jest mi bardzo bliski.

Wszyscy, którzy odwiedzają to forum, powinni najpierw przejrzeć forum(korzystając z wyszukiwarki, o czym wielokrotnie pisał Maxell, zapoznać się z podstawami produkcji, potem powinni się zagłębić w temat, który ich interesuje, i najpierw spróbować samemu zrozumieć temat... Ja, zanim się zarejestrowałem, przeglądałem stronę główną i forum przez prawie rok, i dalej twierdzę, że nie wiele wiem, bo przy ludziach typu Maxell, Dziadek, Papla, oczywiście kolega Bagno, i jeszcze długo można wymieniać (przepraszam wszystkich, których pominąłem), to czuję się jak przedszkolak. Ale przynajmniej, w kwestii smaku nauczyłem się jednego:

Zawsze dodaję to, co mi smakuje, solę tak, jak mi odpowiada, zachowując granice rozsądku, poniżej których cały proces może się nie udać. (Tabele solenia). To głównie kwestia przypraw. A podstawowe zasady, czyli przegotowana woda do solanki, wystudzona, zimne mięso, zalewane solanką, itp., itd., to naprawdę są podstawy.

A ile pieprzu, czy ile czosnku, albo ziela angielskiego czy liści laurowych, to każdy sobie dobierze sam. NIE MA IDEALNYCH PRZEPISÓW DLA KAŻDEGO! KAŻDY Z NAS MA SWÓJ SMAK, i to jest najlepsze!!!

A jak do właściwych proporcji dojdziemy za piątym razem, łamiąc po drodze parę stereotypów, to możemy mieć z tego powodu tylko satysfakcję!!

Pozdrawiam!!!

Słuszna ta twoja wypowiedź, ja też pierw obserwowałem i czytałem. Swoje wyroby robię już od około 4 lat ale wciąż wychodzą inne za każdym razem :lol: oczywiście w smaku :grin: jedynie na wędzonki mam już swój sposób i wychodzą mi takie same.