Kaper Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Witam serdecznie.Jestem całkowitym laikiem w wykonywaniu wędlin domowych i moje zapytanie dotyczy kiełbas a mianowicie "wiejskiej". Z tego co słyszałem jest to kiełbasa podwędzana bez dodatku peklosoli i nie parzona w trakcie wędzenia... nie wiem. Jeśli jest ktoś w stanie na ten temat się wypowiedzieć to prosiłbym bardzo. A jeśli tak jest to proszę o podanie takiego procesu wykonania. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudziak Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Poczytaj sobie tu: https://wedlinydomowe.pl/forum/viewtopic.php?t=3158 pkt 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaper Posted March 17, 2009 Author Report Share Posted March 17, 2009 Przepis Eanny jest dosyć ciekawy, ale mam jedno pytanie co do niego - czy muszę parzyć tą kiełbasę podczas podwędzania? W jakim celu parzy się kiełbasę?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bo66 Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Przeczytaj może tutaj znajdziesz odpowiedz. :smile: http://www.wedlinydomowe.pl/forum/viewtopic.php?t=1653 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonAir Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Kaper, to nie tak...Parzenie, to takie "gotowanie" w wodzie, tylko nie w temperaturze wrzenia, tylko w odpowiednio niższej, w zależności od wyrobu. Kiełbasy po uwędzeniu parzy się przeważnie w wodzie o temp. ok. 72-75 st.C. Przeczytaj sobie ten artykuł na stronie głównej, a z pewnością rozwieje wiele Twoich wątpliwości w tym temacie:http://www.wedlinydomowe.pl/articles.php?id=196 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...