Jump to content

Jeszcze raz o nadziewarkach.

jerzyka51

Recommended Posts

Jak już pisałem w innych swoich postach jestem na etaie zbierania sprzętu.Mieszałkę już mam ,maszynkę do mięsa też.I teraz następna decyzja czy nadziewarka czy inne sprzęty np duże garki nierdzewne ,"taboret' do gotowania w tych garkach jakiś stół masarski.

Czytam o napełnianiu jelit i stwierdzam, że ciągle jestem zielony w tym temacie.Niby korzystanie z maszynek do miesa powoduje jego miażdżenie ,ale i na tym forum piszą że,robią to w ten sposób i sobie chwalą .Stąd moje pytanie do praktyków jak to jest w rzeczywistości.Czy zastosowanie nadziewarki ,rzeczywiście tak znacznie poprawia jakość wędlin, że wydanie na nią dużej kasy się opołaca. Przy moim jednorazowym przerobie w rachubę wchodzą te największe a to już spore wydatki.Kupienie takiej to dla mnie tylko niemiecki ebay i długie czekanie na okazje.Są tam wprawdie i tanie, ale boję sie inwestować w niepewny sprzęt nieznanego pochodzenia.Zawszw uważałem ,że lepiej trochę wiecej zapłacić przy zakupie niż pozniej bawić sie w ciągłe naprawy. Chcę dobrze zainwestować swoje pieniądze na dobry i potrzebny sprzęt,ale sam nie umię podjąć decyzji,w przerobie mięsa stawiam pierwsze kroki.Nie przewiduje jak na razie robieni cienkich kiełbas typu kabanos.

Milego wieczoru.

Moim zdaniem jak masz zamiar przerabiać duże ilości to kup sobie nadziewarkę.Idzie dużo szybciej i tak jak napisałeś nie miażdży mięsa.Chociaż Dziadek napełnia maszynką 32.Jak widać są dwie szkoły ,ale ja preferuję tą pierwszą chociażby dlatego ,że łatwiej i szybciej.

A ja jestem gotów się założyć ,że idzie dużo szybciej jak się napełnia najpierw zelmerem a potem nadziewarką.Mam porównanie.Ale nie napełniałem 32-ką i dlatego napisałem ,że "Dziadek napełnia............"

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz.To dlaczego w masarniach używają nadziewarek?