Jump to content

Pomoc przy zrobieniu kiełbasy - Pilne

teqton

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Dzisiaj miałem robić po raz drugi w życiu kiełbasę pod okiem fachowca, ale fachowiec zaginął i nie mam z nim kontaktu, więc proszę was o dalsze instrukcje, co mam robić.

Mam zapeklowane na sucho (18gr na kg) następujące mięsa:

Mięso wieprzowe klasy II - 4.80 kg

Pachwina wieprzowa - 1.35 kg

Łopatka wieprzowa b/k - 3.85 kg

Golonka Tylna - 0.95 kg

Udziec wołowy b/k - 0.55 kg

W sumie 11.5 kg mięsa.

Proszę o podpowiedź co i na jakich sitkach mam mielić (posiadam tylko 3 sitka: 8mm, 4mm i 2.7mm). Następnie jakie dodać przyprawy i w jakich proporcjach (Ile majeranku, czosnku, pieprzu itp). Kiełbaska będzie najpierw wędzona a później parzona.

Z góry przepraszam jeśli coś jest nie jasne, ale tak jak widać jestem jeszcze amatorem. Please help.

Mam zapeklowane na sucho (18gr na kg) następujące mięsa:

Mięso wieprzowe klasy II - 4.80 kg sitko8mm

Pachwina wieprzowa - 1.35 kg 8mm

Łopatka wieprzowa b/k - 3.85 kg 8mm

Golonka Tylna - 0.95 kg

Udziec wołowy b/k - 0.55 kg

Golonkę i wołowinę na 4mm, po pierwszym mieleniu 100ml wody, wymieszać i drugie mielenie.

Kiełbaska w cienkie flaczki?

przyprawy na kg mięsa

pieprz - 2g

czosnek -3g

gorczyca cała- 2g

cukier-1g

gałka-0,5g

Wymieszać, jak nie wiesz jak to pytaj, nadziać, wędzić,parzyć, jeść. :cool:

Jeśli umiesz klasyfikować mięso to z tej łopatki wytnij I wp i pokrój w drobną kostkę.Golonkę bez skóry i udziec wołowy zmiel na 2,7X2 i zrób z tego masę wiążącą a resztę z łopatki i II wp i tą pachwinę zmiel na 8mm.Do tego dodaj czosnek w ilości 10-20g/kg , pieprz w ilości 1g/kg i możesz dodać majeranku w ilości 1g/kg.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, w końcu udało mi się skontaktować z moim mentorem. Udało mi się jeszcze pożyczyć szarpak i zrobiłem tak: