Jump to content

Pierwsza szynka

pinio1

Recommended Posts

Witajcie !

Jestem początkującym zadymiarzem i mam już za sobą wędzone pstrągi teraz czas podnieść poprzeczkę i zrobić szyneczkę tym bardziej ze zbliżają się Święta.

Poprosze Was o jakiś smaczny i w miarę prosty przepis i instrukcję która umożliwiłaby mi nie schrzanienie tego przepisu.

Dziękuję i gorąco pozdrawiam !!!

pinio1, wysil się lekko i zaszyj się w kąt i wczytaj się co i jak... Nie chcę się wymądrzać bo za cienki tu jestem ale więcej się dowiesz jak się oczytasz niż dowiesz się z postów, ja się tak nauczyłem. Na początku trochę błędów, potem się podpytałem i teraz wychodzi miodek.

szynka "kulka" ? możesz ciut objaśnić.

Jest to mięsień czterogłowy udźca.

Sprzedawcy wiedzą, co to jest "kulka" z szynki, natomiast na "mięsień czterogłowy" zareagują okrągłymi oczami, czasami wołaniem majstra z zaplecza :grin:

[ Dodano: Wto 01 Lis, 2011 21:13 ]

Polecam artykuł z Akademii Dziadka:

http://wedlinydomowe.pl/akademia-dziadka/1158-czesc-iv-podzial-miesni-szynki-na-wedzonki

W mojej okolicy ligawę nazywają polędwicą żydowską

niżej mała ściąga

Olszewski-Adam-Technologia-przetworstwa-misa

udziec

http://img577.imageshack.us/img577/3481/tusza.png

Uploaded with ImageShack.us

1. Szyja – mięso z dużą zawartością tłuszczu. Do przygotowania wywarów i do potraw z mięso mielonego.

2. Karkówka – dolna cześć nazywa się podgardłem. Do gotowania wywarów, a w małych kawałkach nadaje się do gulaszu i potrawek.

3. Łopatka – świetna na zrazy, steki. Można z niej również przyrządzać potrawy mielone.

4. Szponder – zawiera dużo tłuszczu i włókien. Polecamy przede wszystkim do gotowania rososłu i wywarów. Można z niego również przyrządzać potrawy mielone.

5. Mostek – na rosół oraz do potraw duszonych i mielonych.

6. Łata – na rosół oraz do potraw duszonych i mielonych.

7. Rozbratel – jeden z lepszych kawałków wołu. Jest kruche i soczyste. Doskonale nadaje się na pyszne steki oraz pieczone mięso.