Jump to content

Jak osiągnąć odpowiednią kruchość mięsa??

Misiekk85

Recommended Posts

Witam, tak zacząłem się zastanawiać co ma wpłw na kruchość mięsa... jako, że jestem amatorem pragnę zapytać bardziej doświadczonych o kilka kwestii bądź sprostowań tego co napisze, mianowicie:

Od czego zależy kruchość mięsa? Co na nią wpływa? Jak poprawić taką kruchość ?

Przedwczoraj robiąc golonkową zrobiłem praktycznie jak mówią receptury aczkolwiek próba ta nie była zbyt udana... Analizowałem wszystkie za i przeciw błędów które popełniłem i nasunęło się pytanie

"Czy na kruchość mięska ma wpływ długość i sposób peklowania" - wydaje mi się, że jest to nieistotne jeśli mięso jest rozdrobnione i zapeklowane w sposób tradycyjny suchy, a w gotowym wyrobie nie widać przebarwień szarych świadczących o zbyt krótkim czasie peklowania. Większość receptur mówi o czasie peklowania ok. 12 godzin, ja natomiast skróciłem go do godzin 8... i czy tutaj może być ten problem, że moje mięsko jest troszke żylaste (twardawe). Wiem dodatkowo, że podobno dodatek cukru wpływa na większą kruchość mięsa, aczkolwiek kol. arkadiusz sprostował mnie mówiąc, że cukier wpływa jedynie na kolorystykę mięska.

A poniżej pytania na które nie umiem sobie odpowiedzieć:

Jak wpływa dodatek haminy s do peklowanego mięsa?- wiem, że hamina związuje wodę i wpływa jak klej.. także czy dodanie jej do mieśa peklowanego na początku, może spowodować żylastość mięsa? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Czy parzenie mięsa golonkowego wraz z klejem ze skórek może spowodować, iż galareta nie do końca pozwoli mięsu na osiągnięcie danej kruchości?