świadziu Posted December 13, 2012 Report Share Posted December 13, 2012 Dziś kupiłem i zapeklowałem na sucho ( stosując 16 gramów peklosoli na 1 kg mięsa ) plastry boczku, które dociąłem na wymiar praski. Co mam dalej robić ? W sobotę planuję parzenie praski. 1. czy w sobotę mam potraktować płaty boczku tłuczkiem i każdą warstwę posypać żelatyną ? 2. czy przed posypaniem lub tłuczeniem plastrów mam je lekko ponacinać ? 3. ile użyć żelatyny na 1 kg boczku ? 4. w jakiej temperaturze parzyć boczek w szynkowarze ? 5. ile czasu powinien trwać proces parzenia ? Z góry bardzo dziękuje za każdą pomocną informację jak mam wykonać boczek w szynkowarze !! Jeśli ktoś z czytających ten temat ma doświadczenie w wyrobach z szynkowarki będzie miał troszkę wolnego czasu to będę bardzo wdzięczny za podstawowe informacje na temat wyrobów z szynkowarki - sprawdzone przepisy BARDZO mile widziane W najbliższą sobotę planuje swój pierwszy wyrób w którym wykorzystam praskę więc jestem totalnym laikiem w tym temacie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudziak Posted December 13, 2012 Report Share Posted December 13, 2012 Ja też pekluję boczek na sucho dając ok17-18g peklosoli na kg boczku i właściwie tylko ten składnik odważam ,resztą przypraw (zawsze stosuję czosnek i pieprz , opcjonalnie majeranek , mielony kminek, paprykę) po prostu posypuję powierzchnie boczku wcierając również w nacięcia . Peklowanie trwa ok 2-3 dni ,zwykle trzeciego dnia rano , wkładam do woreczka i do szynkowaru oczywiście wszystkie te etapy boczek spędza w lodówce ,wieczorem parzę. Mój boczek prasowany waży ok 1,5 -1,8 kg i parzę go ok 5-6 godz. w temp ok 80 st. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...