Jump to content

[FACHOWA POMOC] - Zakres - Prawo cywilne, kpc


Maxell

Recommended Posts

Kolega kotunia, zaproponował swoje usługi w zakresie prawa cywilnego, a w szczególności wszystko co związane jest odpowiedzialnością cywilną (odszkodowania, wypadki, ubezpieczenia).

Dzięki wielkie kotunia.

Czekamy na Wasze zgłoszenia.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie pytanie, chcę kupić działkę, która ma kilku właścicieli- spadkobierców i nie wiem czy mogę kupować od każdego po kawałku (tu by się przydała jakaś umowa, że jak wszyscy nie sprzedadzą to nie kupię, no bo jak mi 2 sprzeda a 3 nie, to co ja wtedy zrobię? ) nie wiem czy da się taką umowę skonstruować, czy też oni wszyscy muszą się zrzec na jednego spadkobierce i dopiero wtedy od tego jednego kupię? Wolałabym od każdego z osobna, bo nie wiem jakie są stosunki między nimi, mogą nie chcieć się zrzekać na jednego. Zależy mi na tej działce bo już oglądałam wiele domów i działek i dopiero teraz czuję, ze to jest to, dla tego chce się nawet pomęczyć z tymi sprawami spadkowymi. Mogę prosić o poradę jak to zrobić? Co i jak po kolei i co mnie czeka, bo ten radca u którego byłam tak trochę czarno mi to wszystko przedstawił, choć powiedział że się da i że mi to zrobi, tylko to wszytko sporo kosztuje, a już zakup domu jest sporym wydatkiem.
Link to comment
Share on other sites

Nie wiedziałam że aż tak szybko ten dział się przyda, w sumie nie wiem czy mam napisać tutaj czy w prawie karnym.

Mam prośbę o poradę, moja koleżanka słuchała w pracy radia, przyszła kontrola, spisali ją, teraz jej przyszło wezwanie do Bydgoszczy, jej szef prawdopodobnie się wymigał, ze nic nie wie o tym radiu i możecie mi powiedzieć co ona ma powiedzieć na tych zeznaniach, jaka jest ewentualna kara (w protokole napisane, ze radio od października 2012) i czy ona musi jechać do tej Bydgoszczy? Z Dąbrowy jest kawałek, a jej się finansowo nie przelewa. Bardzo prosimy o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

No to i ja mam pytanie z zakresu prawa. Dostałem własnie pisemko z Play gdzie informują mnie o zmianach w regulaminie. Część zmian podyktowana jest zmianami w prawie telekomunikacyjnym a część przymusem usunięcia tzw klauzul niedozwolonych. Jest także adnotacja że w związku ze zmianami przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy ale w takim przypadku trzeba będzie zapłacić karę. I teraz sedno pytania - o ile rozumiem że zmiany spowodowane zmianami w prawie nie powodują możliwości "bezszkodowego" odstąpienia od umowy to czy reszta zmian spowodowana usuwaniem klauzul niedozwolonych nie powoduje takiej możliwości? W sumie mam jeszcze pół roku umowy ale powoli zaczynam rozglądać się za innym operatorem więc mam tzw dylemat moralny :grin:

 

 

 

Ja mam takie pytanie, chcę kupić działkę, która ma kilku właścicieli- spadkobierców i nie wiem czy mogę kupować od każdego po kawałku (tu by się przydała jakaś umowa, że jak wszyscy nie sprzedadzą to nie kupię, no bo jak mi 2 sprzeda a 3 nie, to co ja wtedy zrobię? ) nie wiem czy da się taką umowę skonstruować, czy też oni wszyscy muszą się zrzec na jednego spadkobierce i dopiero wtedy od tego jednego kupię? Wolałabym od każdego z osobna, bo nie wiem jakie są stosunki między nimi, mogą nie chcieć się zrzekać na jednego. Zależy mi na tej działce bo już oglądałam wiele domów i działek i dopiero teraz czuję, ze to jest to, dla tego chce się nawet pomęczyć z tymi sprawami spadkowymi. Mogę prosić o poradę jak to zrobić? Co i jak po kolei i co mnie czeka, bo ten radca u którego byłam tak trochę czarno mi to wszystko przedstawił, choć powiedział że się da i że mi to zrobi, tylko to wszytko sporo kosztuje, a już zakup domu jest sporym wydatkiem.

Możesz zrobić przedwstępną umowę warunkową gdzie warunkiem właśnie jest zakup całości od wszystkich spadkobierców. Da się to zrobić bez żadnego radcy. Każdy Notariusz Ci to zrobi w kosztach umowy.
Link to comment
Share on other sites

Odpowiadam na pytanie Madlinki - praktycznie to forumowicze wszystko zawarli w swoich podpowiedziach, z tym że przy wielości podmiotów mających interes w tym by nie być jednomyślnym możesz mieć trudność ( przy wykupie kilku działek, gdy jeden z użytkowników się będzie sprzeciwiał. trzeba sądownie wyznaczyć np. drogę konieczną - służebność, może nie opłacić "sie skórka za wyprawkę").

Tusiaczek: Masz prawo zerwć umowę bez żadnej kary, gdyż w trakcie jej trwania zmieniono Ci warunki, na takie które Ci nie odpowiadają.

Link to comment
Share on other sites

kotunia napisał/a:

 

Tusiaczek: Masz prawo zerwć umowę bez żadnej kary, gdyż w trakcie jej trwania zmieniono Ci warunki, na takie które Ci nie odpowiadają.

No niestety nie jest to tak proste :rolleyes:

Oj chyba się Tusiaczku mylisz , moim skromnym zdaniem piszesz do nich pismo ale podpierasz się odpowiednimi paragrafami , niestety żerują na naszej nie wiedzy .

Ostatnio walczyłam z reklamacją obuwia , po 10 dniach użytkowania synowi rozwaliły się buty , oddałam do reklamacji , odrzucili oddałam jeszcze raz , ale też napisałam o poradę do Konsumenckiego Centrum e porad ( niestety brak funduszy spowodował zamknięcie tego portalu ) , pani podała mi paragrafy na które mam się powołać jeśli odrzucą mi koleją reklamację , gdyż to ja byłam na wygranej .

Na szczęście uznali i oddali kasę , ale pewnie wielu rezygnuję po pierwszej reklamacji i nieuczciwi sprzedawcy na tym bazują .

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuję porady dotyczącej procedury reklamacyjnej z tytułu niezgodności towaru z umową. Być może koniecznym okaże się przekazanie sprawy do stałego polubownego sądu konsumenckiego.

Chodzi o odrzuconą przez sklep reklamację skórzanych kozaków mojej córki, w których po 2 miesiącach sporadycznego użytkowania pękł obcas.

 

Czy taka porada mieści się temacie tego wątku?

Link to comment
Share on other sites

Maad, spróbuj właśnie przez UOKiK,ja miałam podobną sytuację, porządne skórzane buty i zepsuł się zasuwak, reklamacja nie uwzględniona, bo nie obejmuje zasuwaka, jak to nie obejmuje? Napisałam do rzecznika właśnie, ten mi odpowedział, ze obejmuje, zrobiłam reklamację na piśmie plus właśnie postraszenie UOKiK-iem i podziałało, reklmacje uwzględnili. Pierwsza rzecz, to nie wiem czy tak zrobiłeś, ale reklamacja na pismie.
Link to comment
Share on other sites

madlinka, to chyba standardowa procedura sklepu, w przypadku uszkodzeń poważniejszych niż odklejenie się obcasa ;) - odrzucić reklamację z byle powodu bo a nuż klient zrezygnuje z dochodzenia swoich spraw przestraszony wizją sądu.

 

Udało mi się dodzwonić do Inspekcji Handlowej i ku mojemu zdziwieniu, okazało się, że oni bardzo chętnie się zajmą mediacją ze sklepem. Wystarczy złożyć wniosek. Aż się zdziwiłem - urząd przyjazny dla obywatela :grin: Zobaczymy co zdziałają.

 

przydatne adresy:

http://www.wiih.org.pl/

http://reklamacjaobuwia.pl/

 

Mediacja oczywiście do niczego sklepu nie zobowiązuje, mogą to olać. Ale jednocześnie nie zamyka drogi sądowej. Tak więc na razie dziękuję za pomoc, złożę dokumenty do IH i poczekam na wynik mediacji.

Link to comment
Share on other sites

Maad miałam podobny problem , taki list otrzymałam ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich po przedstawieniu problemu .

 

uprzejmie informuję, że kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za towar uregulowana została w ustawie z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Zgodnie z art. 4.1 ww. ustawy jeżeli niezgodność towaru z umową ujawni się w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru, domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania, zatem w tym okresie to na sprzedawcy spoczywa ciężar udowodnienia, że towar został wydany w stanie zgodnym z umową.

Z informacji przez Panią przedstawionych wynika, że od zakupu nie minęły jeszcze 2 lata, zatem ciężar dowodu (że obuwie były niezgodne z umową) spoczywa nie na Pani lecz na sprzedawcy. Może Pani zatem powółać się przed sprzedawcą na ww. przepis.

Trudno bowiem zgodzić się , że buty mają prawo zużyć się po 2 tygodniach chodzenia. W takiej bowiem sytuacji, należy uznać, że nie nadają się do celu do jakiego są przeznaczone, a co za tym idzie - są niezgodne z umową.

 

W razie nie uwzględnienie kolejnej reklamacji, ma Pani 3 możliwości działania:

 

1) Skorzystać z usług niezależnego rzeczoznawcy i w oparciu o jego opinię stwierdzającą niezgodność obuwia z umową, złożyć kolejną reklamację. Listy rzeczoznawców znajdują się na stronach Inspekcji Handlowych: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595 .

 

2)Postępowanie polubowne.

Przy Inspekcji Handlowej znajdują się Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie, które rozpatrują spory o prawa majątkowe powstałe w związku ze sprzedażą towaru lub wykonywaniem usług konsumentom.

Warunkiem jednak rozpoznania sporu przez ten sąd jest zgoda obu jego stron – zatem Pani jako konsumentki oraz sprzedawcy; uzyskanie zgody przedsiębiorcy należy do sądu. Aby wszcząć postępowanie należy złożyć wniosek, który jest bezpłatny. Jednakże jeżeli podjęcie przez sąd czynności jest związane z wydatkami takimi jak np. koszty rzeczoznawcy, sąd pobiera zaliczkę od strony, która wnosi o dokonanie danej czynności.

Szczegółowe informacje na temat procedury należy szukać na stronach Inspektoratów Inspekcji Handlowych: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.

 

3) Postępowanie przed sądem powszechnym.

Sprawy konsumenckie dotyczące umowy sprzedaży rozpatrywane są w postępowaniu uproszczonym. Aby wszcząć postępowanie w tym trybie należy złożyć pozew do właściwego miejscowo sądu rejonowego i uiścić opłatę . Pozew należy złożyć na urzędowym formularzu, który dostępny jest w sądach oraz na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości: www.ms.gov.pl w zakładce „formularze”; a następnie „formularze do pism procesowych w postępowaniu cywilnym”, jest to formularz „P” .

W pozwie należy przedstawić okoliczności faktyczne i wnioski dowodowe; nowe fakty i dowody powód (osoba, która wytacza powództwo) może przedstawić w terminie tygodnia od doręczenia mu pism procesowych pozwanego. W przeciwnym wypadku wnioski te nie zostaną rozpoznane, chyba że strona wykaże, że nie mogła skorzystać z nich wcześniej lub że potrzeba ich powołania wynikła dopiero później. Pomoc w sporządzeniu pozwu może Pani otrzymać u właściwego miejscowo Rzecznika Konsumentów oraz w Federacji Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ ).

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informacje. Ten list opisuje te najtrudniejsze i najbardziej kosztowne metody, czyli walka na własną rękę, sąd polubowny i sąd powszechny. Mediacja Inspekcji Handlowej jest rozwiązaniem w zasadzie darmowym - pytanie tylko czy taki straszak podziała na sprzedawcę.

 

A jak skończyła się Twoja walka?

Link to comment
Share on other sites

A jak skończyła się Twoja walka?

Ja po drugiej reklamacji otrzymałam zwrot gotówki :grin:

Kiedyś walczyłam z reklamacją roweru , nie mogli go naprawić przez ponad 3 miesiące ,

ciągle jakieś wymówki i wmawianie mi iż wszystko zgodnie z prawem .

Udałam się do Rzecznika Spraw Konsumenckich który u mnie przyjmuje w Urzędzie Miasta .

Miła pani poinformowała mnie że sklep leci ze mną w kulki , podyktowała jak napisać pismo .

Poszłam z tym pismem do sklepu nikt nie chciał go przyjąć , twierdząc że nie mają takich kompetencji . (sklep to jeden z supermarketów ) .

Jednak po 2 h zadzwoniono do mnie z informacją że mogę w każdej chwili odebrać naprawiony rower .

Link to comment
Share on other sites

Problemem jest to że większość ludzi korzysta z gwarancji gdzie producent może naprawiać wadliwy sprzęt choćby i sto razy. Powinno się korzystać z mocy ustawy i żądać wymiany towaru na zgodny z umową, wolny od wad. I przy ustawie żaden cwany sprzedawca nie podskoczy :grin:
Link to comment
Share on other sites

Powinno się korzystać z mocy ustawy i żądać wymiany towaru na zgodny z umową, wolny od wad. I przy ustawie żaden cwany sprzedawca nie podskoczy :grin:

Czy możesz troszkę wiecej w temacie tej ustawy.. Chyba będę musiał się podpierać Waszymi poradami bo mi córkę zaczynają rolować z laptopem. Dwa razy w naprawie /ta sama usterka/ i ponownie pokazała się ta sama usterka. Po informacji o usterce producent odpowiada "zgłoszenie nie zostało przyjęte - proszę dokonać reinstalację systemu. Jeżeli to nie rozwiąże problemu proszę o ponowny kontakt z centrum serwisowym w celu otworzenia zlecenia naprawy. W celu przyjęcia urządzenia do serwisu koniczne jest wykazanie istnienia usterki poprzez dokumentację w postaci fotografii bądź filmu obrazującego błąd."

Usterka polega na pojawianiu się niebieskiej strony tzw "bluescreen". Po około 5s laptop uruchamia się od nowa. Dotychczsowe naprawy bezskuteczne.

Link to comment
Share on other sites

Powinno się korzystać z mocy ustawy i żądać wymiany towaru na zgodny z umową, wolny od wad. I przy ustawie żaden cwany sprzedawca nie podskoczy :grin:

Czy możesz troszkę wiecej w temacie tej ustawy.. Chyba będę musiał się podpierać Waszymi poradami bo mi córkę zaczynają rolować z laptopem. Dwa razy w naprawie /ta sama usterka/ i ponownie pokazała się ta sama usterka. Po informacji o usterce producent odpowiada "zgłoszenie nie zostało przyjęte - proszę dokonać reinstalację systemu. Jeżeli to nie rozwiąże problemu proszę o ponowny kontakt z centrum serwisowym w celu otworzenia zlecenia naprawy. W celu przyjęcia urządzenia do serwisu koniczne jest wykazanie istnienia usterki poprzez dokumentację w postaci fotografii bądź filmu obrazującego błąd."

Usterka polega na pojawianiu się niebieskiej strony tzw "bluescreen". Po około 5s laptop uruchamia się od nowa. Dotychczsowe naprawy bezskuteczne.

Sprzęt do naprawy oddajesz do serwisu czy do sprzedawcy? Przy przyjmowaniu mają obowiązek zapytać ciebie z jakiego tytułu reklamujesz. Powiedz że z ustawy - nie daj się wrobić ze z tytułu gwarancji producenta bo mogą naprawiac dowolną ilość razy (oni doskonale wiedza o jaką ustawę chodzi) i dopilnuj żeby tak było na zgłoszeniu reklamacyjnym. W tabelce żądanie niech wpiszą że żądasz wymiany na nowy sprzęt zgodny z umową i wolny od wad. A ustawa to "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej". Najlepiej jak złożysz ze sprzętem pisemko z żadaniem wymiany z powodu rażących niezgodności z umową (awarie/naprawy) i dołożysz kopie kwitów z poprzednich napraw. Ekspres ciśnieniowy wymieniałem tak 2 razy bo szajs teraz taki robią :cool:
Link to comment
Share on other sites

Sprzęt do naprawy oddajesz do serwisu czy do sprzedawcy?

Oddaję do serwisu producenta /Acer/ internetowo . Tzn. internetowo zgłaszam usterkę i czekam na odpwiedź.Dają polecenia co mam zrobić, a jak nie pomaga to łaskawie zgadzają się na przyjęcie sprzętu do naprawy. Dopiero wtedy za ich zgodą mogę sprzęt wysłać do serwisu w tym przypadku do Czech.Był tam już dwa razy. Za drugim razem wymienili płytę główną i wentylator. Skutek naprawy zerowy.

Sprzęt kupiony 25.04.2012r.

Sprzęt kupiony przez internet w NEO24.pl

Link to comment
Share on other sites

Sprzęt do naprawy oddajesz do serwisu czy do sprzedawcy?

Oddaję do serwisu producenta /Acer/ internetowo . Tzn. internetowo zgłaszam usterkę i czekam na odpwiedź.Dają polecenia co mam zrobić, a jak nie pomaga to łaskawie zgadzają się na przyjęcie sprzętu do naprawy. Dopiero wtedy za ich zgodą mogę sprzęt wysłać do serwisu w tym przypadku do Czech.Był tam już dwa razy. Za drugim razem wymienili płytę główną i wentylator. Skutek naprawy zerowy.

Sprzęt kupiony 25.04.2012r.

To idź z nim tam gdzie go kupiłeś. Sprzęt jest objęty rękojmią sprzedawcy czyli własnie ustawą. I łaski Ci nikt nie robi.
Link to comment
Share on other sites

TUSIACZKU -czekam na odpowiedź na te pytanie

 

Czyli na dobrą sprawę mogę ten sprzęt zapakować i udać się z nim do stosownego sklepu NEO24.PL

Oczywiście że tak. Tylko pamiętaj - pisemko przewodnie, kopie napraw i w pisemku żądanie wymiany na zgodny z umową i wolny od wad. Od razu zaznacz że reklamujesz z ustawy bo to ważne i dopilnuj żeby to było wpisane w protokole reklamacyjnym tak samo jak w miejscu gdzie wpisują jaki sposób rozwiązania preferujesz była wymiana na nowy lub zwrot gotówki bo tak też możesz.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...